• Våra kunder

Våra kunder

Eniro 118 118 AB har lång erfarenhet av att leverera contactcenterservice åt företag, myndigheter och offentlig verksamhet, med fokus på högklassigt kundbemötande, korta svarstider dygnet runt och effektiv hantering.

Vi utför en stor variation av tjänster, från nummerupplysning till svarsservice, kundtjänst, backoffice och specialtjänster som texttelefoni. Här kan du läsa mer om några av våra uppdrag.

Nummerupplysningen 118 118

Utöver de tjänster vi utför åt företag, myndigheter och offentlig verksamhet, har vi vår egen marknadsledande nummerupplysning 118 118 för personlig hjälp att hitta personer, företag, produkter och platser i Sverige och över hela världen. Via telefon och SMS.

Vi har vårt ursprung långt tillbaka i Sveriges moderna historia, och har producerat telefonitjänster ända sedan människor började ringa varandra. Utifrån denna verksamhet har vi byggt en stark företagskultur där trevligt bemötande, korrekthet och effektivitet sitter i väggarna i alla led från telefonister till IT-avdelning.

Och med 95 procent nöjda kunder. En styrka som vi är stolta över att kunna dela med oss av till våra Contact Center kunder.

Läs mer

Förmedlingstjänsten texttelefoni

Texttelefonanvändare i Sverige, främst döva och hörselskadade, får hjälp att ringa till vanliga telefoner (fasta eller mobila eller IP-baserade) på företag, myndigheter och privatpersoner. Telefonisterna förmedlar samtalen ordagrant mellan texttelefonanvändaren och den hörande – från tal till text och från text till tal.

Varje år förmedlas cirka 160 000 samtal på detta sätt. Uppdraget att sköta denna service fås genom offentlig upphandling av Post- och telestyrelsen (PTS), och Eniro 118 118 har behållit och utvecklat uppdraget sedan 1982, med förnyat förtroende vid ett flertal upphandlingar. Mer om tjänsten på texttelefoni.se

Läs mer

Nummerupplysning för funktionshindrade inklusive kundtjänst

Personer som har en bestående funktionsnedsättning som gör att de inte kan söka efter nummer på nätet eller i tryckta kataloger, kan ha möjlighet att få kostnadsfri nummerupplysning hos 118 400. Varje år ringer 16 000 användare totalt ca 580 000 samtal.

Denna tjänst, inklusive kundtjänst, har skötts av Eniro 118 118 under sammanlagt 7 års tid, efter offentliga upphandlingar av Post- och telestyrelsen (PTS). Mer om tjänsten på 118400.se

Läs mer

Våra kunder i Finland

Eniro-koncernen har Contact Center verksamhet både i Sverige och Finland. Läs om våra kunder i Finland här.