• Eniro 118 118 AB som kundservicepartner för ert företag

SOM KUNDSERVICEPARTNER BIDRAR VI TILL ATT UPPNÅ ERA AFFÄRSMÅL

Vi producerar förstklassig kundservice och framgångsrika kundmöten i alla kanaler varje dag, året runt.

Vi strävar efter att utnyttja och optimera den fulla potentialen i ert företags kundservice för att uppnå era mål, för oss innebär outsourcing av kundservice ett genuint partnerskap. Oavsett om era mål är att öka kostnadseffektiviteten, effektivisera arbetsmetoder, öka försäljningen eller förbättra kundupplevelsen, så bidrar vi som kundservicepartner till att nå era affärsmål.

Vi sköter bland annat ert företags kundservice, moderering av sociala media, merförsäljning och kundrelationer, samt dess telefonväxel. Vi finns där era kunder finns och betjänar dem på telefon, via e-post och via er webbplats, i sociala medier och i chattar – närsomhelt och varsomhelst, vid behov dygnet runt. Vi klarar att hantera även stora volymer både effektivt och högklassigt.

Eniro 118 118 AB i siffror

Vi har stor erfarenhet av att skapa framgångsrika kundmöten, som vi har erbjudit sedan början av
1900-talet.

7 M kundkontakter
120 tjänsteexperter
85 % av 118 118-användare rekommenderar tjänsten

Vi kan lösa både stora och små behov av kundservice.

Outsourcing av kundtjänst kan ge avsevärd förbättring av kvaliteten, ökad effektivitet och bättre kostnadskontroll, exempel på vanliga frågeställningar hos företag är:

  • Hur kan kundservicen skötas effektivt och med hög kvalitet, när det är vår egen personal som har expertkunskapen om våra produkter och tjänster?
  • Hur kan man på ett kostnadseffektivt sätt behålla hög servicenivå även vid stora variationer i volymer?
  • Hur bör kundservice organiseras för att våra specialister ska kunna fokusera enbart på de mest komplexa kundfrågorna?
  • Hur ska kundservice organiseras och bemannas för att få tillräckligt med resurser för alla kanaler?
  • Har vi utnyttjat alla möjligheter till försäljning?
  • Hur tar kundservicen på bästa sätt hand om kunderna, när kunderna vill och i de kanaler där de föredrar att göra affärer? Vi berättar gärna mer om hur man kan ta sig an dessa utmaningar och kan föreslå lösningar som fungerar på bästa sätt för ert företag eller organisation.

Därför fungerar samarbetet med oss

För oss innebär outsourcing ett genuint partnerskap och nära samarbete med ert företag. Vår utgångspunkt är alltid att definiera och hitta den bästa lösningen utifrån varje företags unika behov.

  • Vi arbetar utifrån ert företags affärsmål
    Vi tar hand om kundservicen enligt ert företags affärsmål. Vi vet hur man hanterar era dagliga rutiner för att stödja företagets övergripande strategiska mål.
  • Ledningen för kundservicen är alltid kvar hos ert företag
    Outsourcing gäller utförande av kundservicens funktioner och rutiner, men ägandeskapet och ansvaret för grundläggande processer behålls hos ert företag.
  • Vi arbetar som en del av er organisation
    Outsourcad kundservice fungerar i praktiken som en del av er egen organisation, men utan att ni behöver leda ett arbetslag och de dagliga rutinerna.
  • Kundgränssnittets data försvinner inte
    Information kommer inte att gå förlorat, eftersom vi gemensamt har definierat hur verksamheten ska styras och detta kopplas till uppföljning och rapportering. Vi ser till att ert företag får en sammanställning av alla uppgifter som ska följas upp

Varför Eniro 118 118 AB?

Som kundservicepartner arbetar vi i nära samarbete med ert företag. Vår utgångspunkt är alltid att definiera och hitta den bästa lösningen utifrån varje företags behov och affärsmål.

  • Förmåga att hantera stora volymer med hög kvalitet 24/7.
  • Stor och nöjd kundbas.
  • Effektiva tekniska lösningar.
  • Gedigen erfarenhet – hanterat kundmöten sedan 1900-talets början.
  • Solid grund som en del av den nordiska Enirokoncernen.
  • Kompetenta och engagerade medarbetare.

Läs mer om några av våra kunduppdrag.

Ansvarstagande arbetsgivare

Ansvarstagande arbetsgivare

Bra service är alltid en fråga om äkta, omhändertagande och vänligt bemötande. Sådant föds inte av en slump, utan genom gediget arbete och kunskap. Det finns ett starkt behov av kompetenta och engagerade människor för att klara detta arbete.

Inom Eniro 118 118 AB omfattas samtliga medarbetare, oavsett anställningsform, av kollektivavtal och företaget har ett nära och regelbundet samarbete med de fackliga organisationerna. Företaget har stort fokus både på den fysiska och den psykosociala arbetsmiljön, allt från höj och sänkbara skrivbord till kontinuerlig kompetensutveckling, för medarbetarens välbefinnande och för att kunna känna sig kompetenta och trygga i sitt arbete.

Årligen sker humankapitalmätningar med frågor kopplat till arbetsmiljö, motivation och förtroendefrågor kopplat till chef samt minst en gång per år sker skyddsrond.

Att ta ansvar som arbetsgivare ser vi som en grundstomme i att nå framgång som kundservicepartner för våra kunder.

Letar du efter en professionell partner?

Vill du höra mer om hur vi kan hjälpa er att uppnå målen för ert företags kundservice?

Välkommen att kontakta oss!